De Online Business Scan is een methode die de wijze waarop online activiteiten plaatsvinden, op een snelle manier in kaart brengt. Deze methode brengt ook in kaart waar winst valt te behalen voor uw onderneming.

De scan is vooral geschikt voor bedrijven waarbij de website een belangrijke rol speelt of kan gaan spelen voor het bereiken van uw doelgroep en er een conversie plaats kan vinden van bezoeker naar klant.

Bij een conversie kan gedacht worden aan een directe sale, lead, informatie aanvraag en opbouwen van uw mailcontacten lijst.

De scan kan onder andere antwoorden bieden op vragen als:


website-visitors
  • Wordt mijn site door zoekmachines goed “begrepen”, en is de structuur van de site goed opgebouwd?
  • Uw verkoopt al producten of verkrijgt afspraken via uw site en social media kanalen maar is hier nog meer uit te halen?
  • Uw site is momenteel meer een visitekaartje voor uw business dan een sales of leadgenerator, hoe veranderen we dit?
  • Uw website krijgt volop complimenten over de strakke design, maar de verkopen vallen tegen, wordt er wel de juiste doelgroep bereikt?
  • Is het doel van de website duidelijk en worden bezoekers verleid tot nemen van de juiste acties?
  • Op welke zoektermen rank ik in Google, welke termen zouden nog interessanter kunnen zijn en hoe optimaliseer ik dit?
  • Uw concurrenten scoren hoger in de zoekmachines dan u, op zoekwoorden waarop u gevonden wilt worden. Hoe kan dit verbeterd worden?
  • Zijn er verbeteringen mogelijk op gebied van usability en gebruikerservaring?
  • Het gaat eigenlijk best goed, maar valt er nog meer uit te halen?
Ilse Anckers-Verweijen.
Dankzij de scan heb ik nu meer
bezoekers op mijn website
Een echte aanrader dus…
Wat controleren we ?

Techniek van uw site en juiste werking

Beveiliging en backup strategie

Useability en bruikbaar op mobiel

Geoptimaliseerd voor Google

Hoe vinden mensen uw website

Hoe krijg je betere posities in Google

Onbenutte marketing kansen

Resultaten meetbaar maken

Wat doen we voor u ? Ofwel: hoe gaat de scan in zijn werk ?
“Binnen 2 weken een advies en doelgericht plan voor uw business”
4 stappenplan online scanVaak gaat de online scan van start na een eerste kennismaking en intake gesprek. Dit verloopt meestal via skype (*).

Daarna plannen we we een inventarisatiegesprek waarin u interviewen over uw huidige activiteiten, uw business en uw doelgroep en de doelen die u met uw website wilt bereiken.

In de volgende fase laten we onze kennis, analyse tools maar vooral ook een nuchtere kijk op uw website los. Hieruit vloeit een advies voort die opgesplitst wordt in 4 fasen.

Voor elk van deze 4 fasen maken we een video en een document waarin we onze bevindingen en oplossingen presenteren.

De eerste fase (en video) gaat over de techniek van de website. Deze fase geeft antwoord op de volgende vragen: kan de pagina goed gelezen worden door Google? Wordt de pagina voldoende snel geladen? Hoe zit het met de beveiliging en backups? Ook andere technische zaken komen aan de orde.

In de tweede video wordt de usablitity besproken. Deze video gaat over volgende zaken: is de website logisch opgezet voor de gebruiker? Zijn teksten/video’s en afbeeldingen duidelijk voor de gebruiker? Is de website goed bruikbaar op een mobiel apparaat of in meerdere browseres? Wat kan er verder nog verbeterd worden?

De video in de derde fase omvat informatie omtrent zoekmachine-optimalisatie. We geven een antwoord op de vraag of de website goed leesbaar is voor Google. Daarnaast behandelen we ook de volgende vragen: op welke zoekwoorden word je nu gevonden en op welke posities? Op welke zoekwoorden zou je nog gevonden moeten worden? En hoe krijg je meer en betere links naar je website?

In de vierde en laatste video gaan we na of er op vlak van marketing nog mogelijkheden zijn die momenteel onbenut zijn. Denk maar aan manieren voor klantbinding, extra producten die verkocht kunnen worden, inzet van social media, upsells/downsells en het opnieuw bereiken van bezoekers die je site verlaten hebben.

Kortom, de scan geeft een heel compleet beeld van uw website. Het bevat diverse aanbevelingen en oplossingen voor het verbeteren van uw resultaat. Een aantal bevindingen betreffen quickwins die u eenvoudig zelf kunt doen. Voor andere zaken heeft u uw websitebouwer of andere specialistische hulp nodig. Ook wij kunnen u hierbij helpen.

Na het aanbieden van het geheel van video’s en documentatie van de 4 fasen, sluiten we de scan af met een online bespreking (*).

(*) i.p.v. contact via Skype, kan ik ook bij u langskomen. Hiervoor rekenen we echter een kleine toeslag aan, afhankelijk van de benodigde reistijd.

Kosten voor een online scan zijn normaliter € 250,- excl. BTW. Voor een erg grote website of bij speciale wensen, kunnen we een hogere prijs vragen. Dit bespreken we voor aanvang van de opdracht.

Ja, ik heb interesse in een scan